Zackarias!

Under december så började min fina killa att snacka på som bara den! Nu kan man föra riktiga samtal med honom och han svarar korrekt på saker. Kan han inte ett ord så säger man det EN (högst två ggr) gång och då kan han det! Nu bildar han även 3 - 4 ords meningar. Precis innan jag skulle lägga honom för att sova så sa han - mamma hämta napp och kiss byta! Visserligen är väll inte uttalet det bästa men man förstår vad han säger..:) Det låter lite mer såhär - mamma hänta napp o tiss byta..

Han börjar även leka mer och mer och hittar på egna lekar med hans gubbar, bilar, mjukisdjur osv osv. Han kan läsa sin max-bok (julklapp av moster Emma) helt själv. Det handlar om att Max tappar ur alla sina saker ur dockvagnen och att hunden får hämta allt...därav att mamman ska hämta allt nuförtiden:) Hursom så är det hans favoritbok på kvällarna och sida så för sida berättar han vad som händer på bilden.

Han har även börjat gått utan blöja mer och mer. Vid ett flertal tillfällen kommer han och skriker efter kallsonger och då är det bara för mamman att lyda! Ungefär 7 gånger av 10 så säger han till själv att han vill kissa och då så mycket riktigt kommer det kiss i pottan!

Den 11:e jan började Zacke på dagis! Det krävdes bara 4 inskolningsdagar innan han var redo. Det har gått jätte bra med lämningen, sövningen (fast den ska jag ta bort nu, annars somnar han inte på kvällen) och han har ätit som för två personer! Han är matglad! Han är väldigt glad, snäll och uttåtriktad. Hans favoritsaker är lego och att springa efter hans morbror Ville (som går på samma dagis:)...

Det är otroligt hur stolt man kan vara som mamma och hur mycket man kan älska en sån liten människa! Han har funnits i mitt liv lite mer än två år och jag älskar honom över HELA mitt hjärta.. När han föddes var det som att jag fick ett till hjärta! Hur skulle annars all kärlek få plats!?

Ska knopa ihop ett till inlägg om Zackes utveckling men det får bli en annan dag!



Min underbara son!


Kommentarer
Postat av: "Bettan"

Älsklingen !!!!

2011-01-22 @ 07:28:23
URL: http://www.metrobloggen.se/Mamma1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0