Suck på vårdnadsbidrag och försäkringskassan.

äckliga, äckel tisdag.

Regn, åska, ännu mera regn och sen lite mer regn och åska igen. Tack till dig som uppfann paraplyet! SEN för att krydda på lite extra så har en person inte varit så nogrann som den borde vilket innebär, inget vårdnadsbidrag den här månaden. KUL!

Vill ni att jag ska krydda på lite extra? Jo.. För 2 och en halv (!) månad sen var jag hemma och vårdade barn. Ni som har jobbar och har barn, vet hur många kronor (eller tusenlappar om man vill se det så:) som försvinner när försäkringskassan krånglar. Idag fick jag nog och ringde upp till försäkringskassan. Fick sitta i en dryg timme av att en idiotisk inspelad röst säger att  linjen är fullbelastad "var god försök senare". MEN sen efter den lilla timmen kom jag äntligen i kö. Vilken köplats tror ni jag får? "du har kötid 191 och det är nu 30 handläggare som arbetar för att hjälpa dig"..... Och där gick det en till liten timme. SUCK! Fick iallefall lite godare nyheter, det behövdes! Höll på att hänga mig själv här hemma...

Zacke är sjuk också btw, kul va? snor, snor, snor, snor.

OCH NU TOG JAG TEMPEN OCH JAG HAR FEBER!........ Alltså suuuuuug....... Nu ska vi till ahmed, han ska få ta hand om oss.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0