Zackarias tar sig framåt!

Nu tar sig Zacke framåt. Han kryper inte utan han ålar. Tar upp rumpan i luften och skjuuuuter framåt och på så sätt får han nu tag på det han vill! Alla Villes leksaker blir nu inom räckhåll! Skitkul! Mindre kul var det när han klämde fingrarna i köksskåpet.. Lilla killen!

Tänka sig vad snabbt det går egentligen, i flera veckors tid har han "snurrat" och vridit sig själv för att få tag på det han vill och idag när jag kommer hem från Camilla lägger jag honom på golvet och då minsann PÅ ÄN GÅNG så kan han!? Tjuvtränar han må ni tro?

Roligaste var att igår när min syster Sara var här så berättade jag för henne att Zacke inte kan krypa eller åla sig framåt än men alla mamma-bloggar jag läser som har bebisar i Zackes ålder eller oftast yngre, DOM KAN! Haha, jaa.. Min lilla son har inte haft bråttom på den fronten! Jag har inte heller haft bråttom! För mig får han vara bebis sååå länge han vill! Det är bara det att han blivit så otålig på senaste tiden, ingenting fungerar. Oftast för att han ser nånting han inte får tag på på än gång. Gåstolen är ju helt klart suverän när det gäller den fronten men även den tröttnar han ju på.. Så just därför har jag tänkt ett par flertal gånger - Snäääällla lär dig krypa! Eller åla dig framåt åtminstone.. Så han kan roa sig själv lite mer.. Och nu lalallalala kan han! Yippie! Fast antar att jag bara säger yippie ett par dagar framåt! ;-)




Han sitter helt själv nu btw!
Har nog glömt nämna det! :-)

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad kul!!! Ja, du ser helt plötsligt bara funkar det och sen är det som de aldrig gjort annat! LIte jobbigt är det ju bara när de stupar när de reser sig... Men de lär sig rätt snabbt ändå att det gör ont. De har ju inte så hög fallhöjd och så är de ju rätt mjuka så det brukar ju gå bra. Några bulor får man räkna med.... Hihi! Heja på lilla Zackisen! Snart springer han och Tuva runt tillsammans! :-)



Fasiken vad snygg han var i solbrillor förresten! Coolaste killen i stan, utan tvekan! Kram!!

2009-05-29 @ 13:29:48
URL: http://www.metrobloggen.se/sarasliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0