Pengar gör en lycklig!

Ja, som ni märkt i bloggen har jag en liten "pengar-kris" den här månaden. Jag ska betala av min mini-dator som jag köpte i februari i 2 år.  I slutet av maj ska första räkningen betalas in (jag betalar i kvartalet) och dum som jag är har jag inte lagt undan en krona till det utan tänkt att jo men jag klarar mig den månaden. Blir väll bara till att inte köpa några kläder till mig själv. Och självklart, det stämmer ju! Men hur sjutton ska jag kunna hålla mig ifrån alla nya sommarkläder som dagligen kommer in i butikerna och webshopparna. Visst jag kan ge mig själv "stads-förbud". Fika i stan går bra men inte springa i affärer... Men att kika runt i webshoppar kan jag inte låta bli. Jag är som ett barn som inte får godis..

Inte nog med datorräkningen så hade jag en "shopping-dag" med Zacke. Handlade in allting som behövdes, kläder, nappflaskor, nappar, filtar och sånt där skoj. Det gick loss på mer än förväntat vilket betyder att jag måste leva ÄNNU snålare den här månaden. Shit! Alla pengar som finns kvar måste gå till mat och blöjor till Zacke. Visserligen har jag handlat upp mig lite med det, så en eller en annan slant ska jag nog kunna få.

Puuuh, nu fick jag skriva av mig.. Håller på & blir tokig! Och jo man blir visst lycklig av pengar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0