Graviditeten!

Graviditeten


*Vilka/vilket var ditt favorit plagg?
Mina vanliga jeans med en toffs i knappen. Funkade bra länge!
*Vad var din/dina favorit rätter?  Korvstroganoff, andra grytor med ris och pizza (såklart!).
*Vad var dina/din favorit dryck? Citronjuice.
*Vad tyckte du inte om? Lasagne.
*Vad var du mest sugen på? Tomat med salt, apelsiner och cola remmar.
*Hade du halsbränna? Nej, kanske lite på slutet men inget besvärande.
*Hade du foglossning? Nej.
*Hade du sammandragningar? Nix, lite möjligtvis men inget som var besvärligt.
*Mådde du illa? Nix.
*Vilken sovställning var bäst? Kunde sova hur jag ville, förutom på magen.


*När var din BF dag? 14 sep.

*Gick du över tiden? Ja, 3 dagar.
*Hur mycket gick du upp i vikt? 7-8 kg.
*Hade du mycket vätska i kroppen? Nej näst in till inget.
*Hur var ditt psyke? Bra tror jag. Hände då & då att jag vart lite känslig.
*Gnällde/klagade du? Haha nja, Ahmed tyckte att jag gnällde men det vettesjutton.
*Vad trodde du det var för kön?  Kille.
*Visste du vad det var för kön? Yes! =)
*Var du rädd för något? Att det inte skulle gå som planerat.
*Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Hade inga vidare önskningar. Inga nålar helst.
                  
*Hur ser du på graviditeten idag? Enbart bra! Jag tycker att jag förändrats positivt sen jag födde Zacke och allting som hör till graviditeten tycker jag om! Kan sakna hans små sparkar i magen ibland.


Förlossningen

*När började din förlossning? 17 sep precis efter tolvslaget.
*Hur började den? Jag började må dåligt hemma och kände att nånting var på G. Hade värkar med 3 minuters mellanrum.
*När åkte du/ni in till förlossningen? vid 01.00 tiden.
*Varför? Fick kraftigare och kraftigare värkar.
*Vem/vilka åkte du in med? Min pappa & min syster Malin.
*Fick du/ni åka hem igen? Nej.
*Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Akademiska sjukhuset
*Vilka/vilken var med under förlossningen? Ahmed (pappa til Zacke) & min storasyster Malin.
*Tog du nått smärtstillande? Epiudral (stavas det så?), fast fick den försent så den gav ingen värkan. Snarare motsatt effekt. Allting vart mycket jobbigare och jag var sååå arg!
*Vad tyckte du var jobbigast? Krystvärkarna.
*Var du rädd för något? Njae, hann inte riktigt tänka. Allt jag tänkte på var att han skulle UT!
*Hur lång tid tog det? 08.23 föddes han. Så mellan 7-8 timmar.
*Hur ser du på förlossningen idag? Jag tycker det borde ha funnits mer hjälp och mer stöd både före och efter. Kan inte påstå att jag hade världens bästa barnmorskor från början. Dom segade på allting, sen kom urgessa ulala (barnmorska) och knappt en timme efter det var Zackarias ute. Riktigt bra barnmorska! Skulle nog kunna tippa på världens bästa!! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0