Nu har prästen varit här!

Ja, då har äntligen prästen varit här! En snäll gubbe och Zacke tyckte han var sååå kul! Allting vart precis som jag tänkt mig och Zacke får sitt eget dop. Var lite nervös över att jag skulle behöva dela dop med någon annan, inte för att det gör nånting egentligen men ville bara att han skulle döpas själv och så blir det! :-)

Allting ska börja med att Julia sjunger "vi sätter oss i ringen.." sen rullar dopet på som vanligt med psalmerna "tryggare kan ingen vara"  och "fader vår som är i himmlen". Gudmor Malin och gudmor Petra ska läsa två jätte fina dikter och gudmor Emma tänder ljuset och häller upp vattnet.. Nu vet du det Emma :-)

Och till det som gör mig mest nervös.. Jag ska läsa tackbönen, det ska vara en av föräldrarna som läser den och det blidde jag. Ska läsa in den i mitt huvud så jag kan den och sen så ska det nog inte vara några problem, måste bara skaka av mig scenskräcken!

Nu vaknade Zacke! Ciao!

Kommentarer
Postat av: Jessica Lindell

Jag ska också läsa tackbönenen, jag är med nervös.. Men de går nog bra.



Var du på föräldra utb? isf va pratade dem om idag?

Kram

2009-03-05 @ 21:41:00
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0