Dagsrytm!

Jag känner mig så nöjd över mig själv!.. Och Zacke såklart! Jag har äntligen börjat få in riktiga dagsrytmer för lillkillen. Har ju varit lite sisådär med det förut eftersom han ibland var superpigg och ibland supertrött men nu så.

Morgonen börjar 07.15. Blöjbyte och välling! 10.15 sover han igen och då sover han till 11.30-11.45 (vilket jag är himla nöjd över).14.45-15.00 blir det sömn igen och då sover han vanligtvis en timme, fram tills 16.00 alltså.Sen återstår bara en liten powernap, mellan 19.00 - 19.40 och då brukar jag få väcka honom själv annars skulle han nog sova bra mycket längre! Vid 21.00 badas det om det behövs, byts blöja, pyamas på och dricker sen den sista vällingflaskan för dagen (han äter inget på nätterna längre!). Mellan 21.00 - 22.00 somnar han för natten, det beror helt på hans humör.

Såhär ser det ut varje dag! Rytmer behövs och jag tror och hoppas att det gör Zackes dagar bättre också. Det verkar så iallefall, han sover bättre nu OCH i längre perioder. Visserligen har han haft två helsikes nätter men det beror nog på annat. Tänder och fökylning bl.a.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0