3-rätters middag på Uppsala slott!

Senaste nytt!!

Fredags: Ojojoj vilken dag/kväll:) Till o börja med var jag skitnervös hela dagen för att jag skulle på en 3-rättersmiddag på slottet med alla (!!!!) anställda på Uppsala Universitet på kvällen. Skulle det inte vara typiskt mig om jag kraschade ett glas? Sa nånting dumt? Eller halkade med mina 14.5cm klackar?....

Ingenting av det hände dock så oron var förgäves!;) Kul och framförallt trevligt hade jag! Började med en fördrink och mingel för att sedan sätta sig vid sin placering och få förätten (som var asgod!!)... Efter det kom servitörerna in med varmrätten och en massa vin. Tror dom fyllde på mitt glas 4 gånger? Varmrätten var även den asgod! Oxfilé, potatisgratäng, wookade grönsaker o sås! Bäst! Om jag hade ont i magen sen? Ja!!! Gav därför bort min efterrätt till min jobbarkompis, haha:)

Efter mat, tal, mat, tal, mat och tal så fick man kaffe och en kaffedrink (shot?) en trappa upp och under tiden så dukade dom bort alla bord och gjorde dansgolv. Jessica Brown uppträdde och hon var bättre än vad jag trodde!:) Efter dans o ståhej tackade jag och två jobbarkompisar för oss och tog en taxi ner till stan. Vet att det typ är 100m ner till stan men att gå i mina skyhöga klackar ner för en isbacke (!!!!) kom inte på tal!!

Nere på stan vart det röj in på dom små timmarna på 3 olika uteställen! Snacka om att jag hann med mycket den kvällen! Höll på att somna i taxin hem:)

OCH man mådde som man förtjänade dagen efter!:) MEN det var det värt för en kväll på slottet!:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0