Godnatt!

När Zacke somnade för ett tag sedan satt jag och funderade lite. Till en början var det mest lätta tankar men som ganska snabbt förvandlades till stora och besvärliga tankar. Det stora och besvärliga är att tiden går för fort och att jag inte hinner med, varje dygn går på en sekund och jag vet inte hur jag ska ta vara på dagen? Allting följer samma bana från att jag går upp på morgonen tills jag säger godnatt för kvällen, jag sover rent ut sagt as dåligt och sen börjar allting om igen. Ska det vara så?

Jag har börjat skjuta upp alla saker jag planerar att göra, allt ifrån att träffa mina kompisar till att städa. Vet inte riktigt anledningen till det, tror det handlar om all planering som måste göras för att åka iväg några timmar. När man får ett barn blir det sån omställning, det är nog bara dom som har fått barn själva som förstår mig! Förut kunde man bestämma en fika med någon och nästa sekund sitta på bussen in till stan. Nu är det annorlunda och det stressar mig. Folk stressar mig!.. What ever.. Det jag skulle komma fram till VAR att jag ska börja röra på mig, jag ska inte låsa in mig.. Jag ska ut och träffa kompisar, fika, gå på stan och ha filmkvällar. Meeen, jag behöver också mitt lugn! Att få ta det lungt någon dag utan att behöva höra av mig till nån, att få koppla av utan att tänka på - Shit jag skulle ringa den! Och  - Oj nej jag glömde svara på det sms:et!

Summan av kardemumman: Som jag egentligen skulle skrivit från början men pg.a tråkighet tog det dig ända ner hit.

Jag ska börja planera, jag ska lista upp alla veckodagar och planera in nånting för varje dag. Det jag listar upp får inte tas bort eller skjutas upp, däremot får saker läggas till! Tänkte ge detta ett försök och se hur länge det håller.. Vad tror ni?

Eftersom det är tisdag idag får jag börja denna vecka med onsdag och jag kör fram till söndag.

Onsdag: Städ och planering-inför-dopet dag = Ingen data förens jag är klar.
Torsdag: Föraldrar utb på förmiddagen, eftermiddagen blir det den sista planeringen inför dopet.
Fredag: Baka tårtor med Malin, duka i församlingshemmet och tidigt i säng.
Lördag: Upp tidigt och finslipa det sista inför dopet. Dop 11.30 och fika efter. Städning. Kanske åka till Ahmed, beror helt och hållet på hur trötta jag och Zacke är efter dopet.
Söndag: Gratta mitt syskonbarn Gustav som fyllde 13 år förra helgen!

Någon av dom här dagarna ska även prästen ringa och komma över för att planera dopet. Dikter, sånger, psalmer osv osv.

Nu ska jag sova! Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, helt rätt Mia. Har man inte barn så förstår man inte. Det gjorde inte jag innan jag fick Tuvisen. ;-)

Och prioriteringarna blir ju rätt så annorlunda också... Hihi! Rätt att göra en lista på vad du ska göra, det gör jag med. Håller nästan på att bli tokig här hemma, samtidigt som det är jobbigt att ta sig iväg någonstans... Vi ses på lördag! Kram

2009-03-04 @ 12:14:28
URL: http://www.metrobloggen.se/sarasliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0