De första!

Jag hittade det här på Jessicas blogg och tänkte varför inte? Jag kör!
Jag utmanar alla som vill och orkar. Eller förrsten, jag utmanar 
Petra!

 DE FÖRSTA!

Första bästa kompis: Nike och Petra. Det har alltid varit vi 3. Träffades i lekis och sen dess har vi hållt ihop, och så kommer det förbli hoppas jag. Har aldrig träffat på några bättre människor än just dom två! Vi känner varann utan och innan, och vet alltid vad som är rätt eller fel för den andra. Jag tackar gud till att jag har världens bästa vänner!

Första bil: Skulle vara leksaks bil isånnefall för nånting annat har jag inte, har aldrig haft och kommer troligtvis aldrig att få. Jag är livrädd för bilar, eller att köra dom. Just därför tror jag inte att jag kommer skaffa körkort och inget körkort = ingen bil.

Första kärlek: Jag kommer ihåg i lågstadiet, då var alla "kära" i två killar vid namn Martin och Claes. Jag var nog lite små kär i dom båda, just för att vara kär i någon! Men min riktiga,riktiga kärlek hade jag nog runt 15års ålder. Tänker tråkigt nog inte nämna några namn. Så den frågan får ni vara nyfikna på!

Första husdjur: Måste vara när min systers katt fick kattungar, fick då behålla en svart liten katt vid namn Maja. Hon lever fortfarande och fyllde 10 år den första mars. Och så hade jag ijoförsej en kanin men den tog min syster Emma hand om ganska snabbt då hon inte tyckte att jag kunde ta hand om den! Svart var den iallefall och hette Kajsa tills Emma blandade ihop min kanin med hennes och döpte om dom båda  till mimmi-kajsa. Hennes kanin hette Mimmi från början och min Kajsa, så det var ju ganska smart om jag får säga det såhär i efterhand.

Första semester: Ohhh, I dont remeber! Vi brukar åka till fjällen varje år och till nån campingplats varje sommar men eftersom jag är född i november svarar jag fjällen på den här frågan.

Första jobb: Måste vara extratimmarna jag gjorde på min systers jobb. Tryckjouren. Där fick jag bl.a sortera, limma och kopiera papper. Lättförtjänta pengar!

Första köpta skiva: Det kommer jag ihåg! Spice girls var den första skivan som hamnade i min stereo och jag var så nöjd! Hade även spice girls album fyllt med bilder. Spice girls was the shit.

Första riktiga kärlek: Det svarade jag på lite längre upp men fortfarande kommer inga namn nämnas. Hihi.

Första piercing: Tog hål i öronen när jag var liten och efter det vart det två till hål i öronen, det är dom ända piercingarna jag har. Tack och lov för att mamma totalvägrade till hål i näsan, naveln och läppen.

Första konsert: Westlife med min kusin Linda! Wiiwi! Eller nrj in the park med Nike och Petra om det räknas som en konsert?

Första mobilen: 3510 med solrosor på skalet! Snyggaste mobilen i världen tyckte jag då!

Första discot: Måste vara iogt discona i gunsta när jag gick i lågstadiet om inte så var det en hel del discon på mellanstadiet. Våran klass hade 4,5,6 C hade också en hel del discon för att samla ihop pengar till klasskassan.

Första idolerna: Jag har alltid varit besatt av Fredrik Ljunberg. När jag var mindre hade jag en held vägg fylld med affischer och intervjuer med honom. Annars så var Spice girls, out landisch och markolio stora favoriter.

Första tv-programmet: Skilda världar och nya tider. Säg mig, vem kollade inte på det?!


Och förresten, jag utmanar ALLA som orkat läsa ända ner hit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0