Svar på kommentar

"Hej! Hur ser Zackes (Zackarias?) dag ut i måltider? Skulle vara kul att höra eftersom att jag själv har en liten. Kramar""

Du menar vad han äter under dagen? :) Det är ju olika beroende på om han är på dagis eller ej.


Såhär ser iallefall en vanlig "matdag" ut när han är på dagis.


07.00 Frukost:
En skål yoghurt, macka och ett glas mjölk.


09.00 Mellanmål (dagis):
En banan eller ett äpple, tror jag att det är?


11. 00 Lunch (dagis):
Får höra varje dag hur bra och mycket han äter!


13.30
hämtar jag honom och då brukar han få en banan som han kan äta på vägen hem, mest för att "stilla hungern" (han brukar vara jätte hungrig när jag hämtar honom, matmonster!) tills vi kommer eftersom att vi brukar ta en promenad hem på ca en halvtimme.


14.00
När vi kommer hem så får han fil med flingor eller yoghurt (alternativt fil med sylt, asgott)


16-17.00
någonstans där äter vi middag och Zacke äter oftast jätte mycket! En vuxenportion typ.


19.00
kvällsfika lika som frukosten. Men mellan middagen och kvällsfikat så smäller han säkert i sig ett äpple, massa kakor, en macka eller något sådant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0