Afrikas horn.

Östafrika och Afrikas horn har drabbats av den värsta torkan på över 60 år. Torkan i kombination med eskalerande matpriser och oroligheter gör att miljontals människor riskerar att dö av undernäring och sjukdomar.

Redan beräknas drygt 10 miljoner människor vara berörda. Cirka 3 miljoner av dessa är barn.

Jag ryser, jag ryser och jag ryser. Jag vill inte sätta mig in i en liknande situation. Att inte kunna ge sitt barn sina behov, att se sitt barn vara hungrig, att se sitt barn tyna bort och att inte kunna göra någonting. Så maktlös. Det handlar om så små, försvarslösa barn som blir utsatta för både det ena och det andra.. Det är rent ut sagt hemskt! Det skär i mitt hjärta..

Jag har hjälpt till, gör det du med! Ingen kan göra allt men alla kan göra något.. ♥






------> Här <------ kan DU skänka en valfri summa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0