Stackars mammas kille.

Igår när jag skulle ta bussen 06.30 bussen in till stan var det en liten kille som spydde ner hela bussen. Det var bara att vända och åka hem igen! Stackars mammas kille.

Att det skulle hända just igår var bara såååå typiskt då min pappa hade kommit upp på mitt jobb under 09.00fikat med tårta för att överraska mig. OCH så var inte jag där... Ni förstår inte hur ledsen jag vart! Bästa pappa..

Men what to do.. Zacke har varit dålig i mer än en vecka så igår fick jag nog och ringde upp till 1177. Det jobbiga var att jag absolut inte visste var det var för fel på honom. Förutom 7 sömnlösa nätter med feber, gråt & skrik. Blöjkatastrofer. Magont. Kräkningar. Skulle kunna fortsätta hur länge som helst. Det är ju så svårt att sätta symptom när man inte vet alls vad det kan vara för fel? På dagarna har han ändå varit hyffsat pigg, visst det har varit gnälligt men han har ändå lekt på som vanligt.

Fick iallefall en tid 13.30. Dom kollade allt, sänkan, halsprov, öronen, lungorna, tröck på magen osv osv MEN det visade ingenting förutom en lite för hög sänka och 38.4 i temp (tror jag att det var).. Dom konstaterade att det var en virusinfektion men som den hönsmamman man är så tror man ju att det är något värre och vill gärna veta svart på vitt vad det är. Om det vart sämre skulle vi åka upp till barnakuten, men om det inte blir bättre då!!? Hur länge ska det hålla på såhär innan det vänder..

Att jag har ont i halsen och förmodligen har halsfluss eller körtelfeber gör inte saken bättre. Skjut mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0