Min lillkille!

Allt går så fort nu i Zackarias utveckling och varje dag lär han sig något nytt. Nu börjar han släppa taget mer och mer och går några steg själv. Han är en liten fegis så än har inte vågat gått så mycket om man inte sitter två stycken och han går imellan.

En till liten tand (kanske till och med två) börjar titta upp på honom också. Fast jag är så lycklig för vissa barn har verkligen problem med tänderna men Zacke verkar ta det med en klackspark. Dom senaste veckorna har han sovit så otroligt bra, visst han vaknar vid 07.00 men då går han ändå och lägger sig strax före 20.00 på kvällen så det är ju mer än ok! Han lägger sig även ner på kudden själv och vrider lite, vänder lite och sen somnar han. På bra humör dessutom, om man har riktigt tur slänger han iväg en slemmig (!!) puss innan han väljer att sova. Så tänderna har iallefall inte rört om sömnen var det jag skulle komma till! =)

Jag rensade ur alla Zackes kläder igårkväll, allting som var för smått ska nämnligen iväg till en annan liten bebis!! Min vän Camilla ska få en liten i mars (GUD SÅ JAG LÄNGTAR!!) och hon ska få låna alla Zackes kläder. Är ju en del om vi säger så.... Hehe. Jag vart nästan tårögd när jag såg alla småkläder i strl 50-56, det var så litet! Och bara på tanken att Zacke har varit så liten är otroligt! Tiden går för snabbt, verkligen för snabbt. Känns som vi tagit elefantsteg sen han föddes. Min lilla kille!

Zacke och födelsedagspresenten från gudmor Petra!


Kommentarer
Postat av: Sara

Skönt att tänderna inte är så jobbiga... Tuva vet hur det kan kännas... Ursch det är så drygt! Hon har kämpat med sina tänder sen i början på juli nu. :-S



Och skönt som fan att han sover! Sover Tuva till sju så blir jag AS glad. Haha!



Var glad över din duktiga lill-kille. :-) Kramis!

2009-09-23 @ 10:17:48
URL: http://www.metrobloggen.se/sarasliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0