Zackes första steg i skor och tips om barn/babyskor.

Hehe, tog fram lillens foppatofflor nu på kvällskvisten för att kolla om han hade vuxit i dom, det hade han så det blir till att köpa strl 21 nu. Btw om ni vill mäta eras små fötter och få bra tips om vilka skor som passar just erat barn gå in på Vincent i svavagallerian (i uppsala of course), dom är super trevliga! Mäter fötterna och ger dig tips om vilka skor man bör ha. Till Zacke är det ju helt klart "lära-gå-skor" som behövs! Det är en sko som "formar" foten och gör det enklare för barnet att gå. Eftersom det kan vara rätt svårt med balansen och att fötterna viker sig när dom precis kommit upp på benen är lära-gå-skor formade på så sätt att den "omsluter" foten och har en tunnare sula (men ändå en BRA sula) än vanligare kängor! Snackar om kängor nu eftersom det snart är vinter! =) Hur som helst, kommer inte riktigt ihåg vad den snälla tjejen i butiken sa men hon gav mig verkligen ett varmt välkommnade (stavas korrekt?) och Zackes första skor kommer jag definitivt köpa där! Så snygga och bra! Dock är priserna lite höga, men som första skor tycker jag det är värt det. Dom som jag spanat på kostar 549 men då kommer han kunna ha dom hela vintern och en bit in på våren. Det hjälper hans fötter under tiden han lär sig gå och är bekväma! Har även ett högt skaft så passar även regniga och snöiga dagar i vinter! =)

Nu kom jag in på nånting helt annat än vad jag skulle skriva, haha! Men tyckte ändå det var värt att skriva! Hur som, han gick jätte bra i sina foppisar! Det var första gången han gick i skor, han fick även testa ett par kängor från Ville och det gick ju utmärkt! Trodde det skulle bli värsta besvär med att gå med skor. Anledningen till varför jag tog fram foppatofflorna var för att när man knallar runt som idag tex, på Ikea, så är det inte vidare fräscht/bra eller hur man ska uttrycka sig att springa runt i bara strumpor. Och ett par kängor kan ju kännas besvärliga när man ska gå rätt mycket, som vi gjorde idag. Då blir ju tofflor perfekt, så nu ska dom få ligga i min väska jämnt & ständigt! =)

Hahaha, det roliga var att när jag tyckte att jag testat skorna klart och tänkte låta Zacke få vara ifred och få knalla runt utan ett par "jobbiga" skor, då får jag ett ILLVRÅL efter mig! Tydligen så skulle tofflorna sitta på Zackes fötter. Annars vart det vilda protester vill jag lova! Haha tokisen, men ja egentligen vem gillar inte skor liksom!! ;)


Nöjd kille som knallar runt i såååååå fina skor! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0