Min åsikt om graviditet.

Satt och läste lite graviditetsbloggar.. Och kom på att jag faktiskt saknar min lilla kula! Dom flesta bloggar jag läst klagar på sin graviditet och tycker att allting är jobbigt! Jag kan medge att jag nog klagade lite grann men det var för att jag längtade efter min bebis, ingenting annat! Då hade jag ijofösej en väldigt lätt graviditet, hade inga besvär och spydde inte en ända gång! Men ut över det så finns det ju en hel del saker som man inte kan göra som gravid. Jag är en väldigt social människa och att gå ut och svira med mina kompisar är det bästa jag vet. Vilket man inte kan göra som gravid. MEN, att gå ut och dansa är inte lika underbart som att ha ett växande barn i magen.. Det inser man med tiden! Det var helt klart värt dom där 9 månaderna för att få Zacke till världen. Även om jag inte spytt, haft foglossning osv. Det finns ingen finare tid än graviditen, den för med sig så mycket fint! Tänk när man fick känns första sparken? Första hickan? Ultraljudet? Lyssna på hjärtslag?

Visst, jag ska absolut inte ändra på andras åsikter. Det här är min åsikt. Jag kan förstå att folk har det jobbigt, vissa har det väldigt jobbigt. Då förstår jag att det ända man vill är att föda sitt barn och slippa må dåligt. MEN, sen finns det folk som skriver att dom hatar att vara gravid trots att dom inte mår särskilt dåligt eller har några besvär överhuvudtaget. Jag läste till och med om en tjej som tyckte det var äckligt att vara gravid! Men, hallå? Hur f*n kan man tycka det är äckligt att vänta sitt eget barn? Det barn DU föder upp i magen? Folk som resonerar så är inte redo för att skaffa barn överhuvudtaget. Det är allt eller inget. Så är det! Ta vara på tiden istället, njut av att vänta barn. Tiden kommer då bebisen vill titta ut och då kommer du ångra att du stressade. Rätt som det är är ditt barn i tonåren. Det går i raketfart, ta vara på tiden. Att vara gravid är vackert!!


Kommentarer
Postat av: jannice

Jag håller med dig! Graviditet är något fint! En gåva liksom :)

2009-11-11 @ 20:56:44
Postat av: Sara

Ja, jag vet. Man ångrar sig efter, men, men, inte så mycket att göra åt! :-) Kram!

2009-11-11 @ 22:26:25
URL: http://www.metrobloggen.se/sarasliv
Postat av: millan

Jag bara älskar att vara gravid =) bär ju på mitt hjärtegryn. =) <3<3<3<3

2009-11-12 @ 21:31:33
Postat av: Eve

Hej gumman!



Jag har nu äntligen skaffat en ny blogg. Inte för att jag är så duktig på att skriva där varje dag. Men men :D.



Jag älskar att vara gravid :) hehe. Och det är så mysigt när lillen sparkar i magen och man känner hur han rör på sig. Sen att man får se lillen på ultraljud det är helt underbart!

Sen att man längtar tills lillen ska komma ut, det kan jag säga att det gör jag verkligen :). Jag vill bara hålla om honom. Men man får vänta :).



Det är jätte fint att vara gravid.



Hoppas allt är bra med dig och Zacke :).



Puss

2009-11-13 @ 14:06:19
URL: http://www.metrobloggen.se/Wetterstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0