FY VILKEN KVÄLL!

Usch!.. Den här kvällen började varken bra för mig eller Zacke. Jag söver honom vid 20.00, lägger honom i sin säng och går därifrån. Ungefär en halvtimme senare hör jag kvälvningar från hans säng så jag rusar dit, där ligger han dränkt i spya och kan knappt andas, jag rycker upp honom och litervis med spya hamnar på mig, mitt hår, mina kläder och min nybäddade säng (inte för att sängen spelar någon roll, tror aldrig jag varit så rädd). Zacke som låg och sov blir naturligtvis helt förstörd över vad som hänt, vart väll som en marddröm för han stackarn, så att bara lugna ner honom tog mig ett bra tag.. När han lugnat ner sig vart det ett bad för min lilla plutt, kort och snabbt eftersom jag visste att han var trött och helst av allt nog bara ville sova vidare.. Torkar honom, byter blöja, försöker få i honom lite att dricka och ger mig på försöket att söva honom då ALLT och mycket mer kommer upp igen. Tröstar och tröstar och tröstar och klär på nya kläder för andra gången, nu fick en handduk vara stand in istället. Jag som blir super nojig så fort min lilla älskling är sjuk, ni skulle sett mig ikväll.. Fy sjutton! Jag hatar att se min lilla diamant så sjuk & ledsen..

Lät han vara uppe ett tag, gjorde ordning lite äppeldryck så att han skulle få i sig lite vätska, men även det kom upp igen.. Jaha tänkte jag? Är det magsjuka, eller är det för att han har så mycket slemm i magen? (Han blev jätte förkyld inatt). Och än så länge vet jag faktiskt inte.. Han spydde en gång till efter det och sen dess har det varit lungt.. Har gett honom vätske ersättning och nu ligger han och sover djupt i sin säng. Hoppas inte att det här stör honom allt för mycket inatt bara!






Imorgon ska vi till BVC och ta spruta, hoppas inte att den blir uppskjuten pga det här.. wäää..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0