Zackarias!

Min bebis börjar bli så stor! På bara på några dagar har han tagit ett jätte kliv i utvecklingen. Det märks från dag till dag hur han ändras och kommer på nya saker!

♥ Han sträcker sig efter allt! ALLT! Allting ska han ha i sina händer, greppa saker har han kunna gjort ett tag men absolut inte såhär! Senast idag satte han ner sin lilla hand rakt ner i min kaffe kopp som stod 100 meter ifrån (kände det som) och det hade han aldrig klarat av igår tex! Tur att kaffet var kallt säger jag bara! Och om jag bär honom och stannar till vid en hylla i 1 sek så kan man inte räkna med att alla saker står där dom ska.


♥ Han pratar och skriker non stop! Inte skriker för att han är ledsen utan snarare tvärtom! Han är glad och testar sin vackra röst mer än gärna!

♥ Han börjar uppmärksamma allting i omgivningen mycket mer, granskar allting runt omkring! Lyssnar mer noggrant på ljuden och blir rädd för saker han aldrig brytt sig om förut bl.a morbror Villes radiostyrda rory.

♥ Han har kommit på det hemliga knycket i hoppgungan så nu hoppas det må ni tro! Hej vilt! Han står även nu HELT stadigt.


♥ Han har kommit på att det är roligare att sitta i badbaljan än att ligga ner. Händerna far åt alla håll och kanter och lite vatten i ansiktet verkar vara nemas problemas!

♥ Sen så kommer vi till den punkten som inte alls är lika rolig och kanske inte ett kliv i utveckligen egentligen snarare mitt eget fel men iallefall.. När Ahmed eller min mamma har varit barnvakt till Zacke så har dom naturligtvis fått mata han med flaskan som har gått över förväntan (bättre än vad jag räknat med helt enkelt)! I söndags skulle jag ner på stan för att göra några ärenden. Zacke fick stanna hos sin pappa och vällingflaskan. När jag kom tillbaka dög ingenting förutom flaskan, nähepp tänkte jag. Vill han inte amma längre? Så han fick ta flaskan hela den dagen. På kvällen gick det bra igen och även dagen därpå och så nu idag - Samma sak! Orkar inte ha brottningsmatcher varje gång han ska äta så nu inhandlades det välling som lillen kommer att få dricka dagarna fram över. På nätterna kommer jag att amma honom eftersom han vaknar varannan timme och det ända som funkar för att han ska somna om snabbt och smidigt är att amma honom. Jag hoppas att det fortsätter så iallefall!

Jaja, summan av kardemumman, min bebis börjar bli så stor och det går så tokigt snabbt! Ska det fortsätta i den här takten kommer jag inte hinna med!!



 

Lillskrutt knappt 2 månader!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0