Mina åsikter.

Fick denna kommentar för ganska länge sen. Nu är det dags att svara och vidareutveckla lite.
Här får ni mina åsikter!


Han är så himla söt! =) Hur känns det att vara mamma så "ung"? Var det ett självklart val för dig? Det skulle vara kul att se fler bilder på er tillsammans =) Kan inte du skriva ett inlägg om hur du känner och tänker och hur du tänkte under graviditeten. Har följt dig ett tag, innan bebisen föddes. Är glad för din skull!¨


Det var en självklarthet att behålla Zacke när ett + visade sig på stickan. Jag tänkte inte på att jag bara var 19 år och hade ganska mycket framför mig. Jag hade många planer som vilken annan 19åring som helst. Bl.a så har aldrig varit utomlands (norge,finland och danmark räknas inte), så en hel del planer kretsade runt det. I nu läget kan ingen utomlandresa mäta sig med Zacke, jag gjorde rätt val! Jag prioriterade och det är det bästa valet jag någonsin gjort!


För övrigt tycker jag inte det finns nån viss ålder när man borde skaffa barn, samhället har skapat det så men det är inte korrekt. Från och med den dagen man får mens till den dagen man kommer in i klimakteriet är man fullt kapabel till att föda och ta hand om ett barn. Visserligen finns det undantag och vissa personer borde få gå på en kurs för att bli föräldrar. Som ett körkort ungefär. Jag vet några fåtal personer som skaffat barn bara för att "skaffa" och som har utnyttjat killar för att få sin vilja igenom. Så egentligen ska inte frågan vara, hur känns det att vara ung mamma? Utan är du lämplig som mamma?


Att bli förälder är ingenting man gör bara för att impa på omgivningen.Det kräver mycket mer än så, inte bara dom nyaste kläderna och den dyraste vagnen. Ett barn behöver all kärlek den kan få från båda föräldrar, en trygg omgiving och en normal uppväxt. Ett barns första år bygger på hela deras liv och det nyaste klädmärket räcker inte i längden.


Jag har ett skräckexempel på det jag nyss nämnt och jag får rysningar i kroppen så fort jag tänker på det. Den personen förstår fortfarande inte varför jag har tagit avstånd, bara det tyder på noll hjärnkapacitet. Kan tyvärr inte vidareutveckla det här mer. Sätter en punkt och hoppas att ni förstår vad jag menar. Punkt!

Det vart ganska hastigt skrivet, sitter med Zacke i knät och hinner inte läsa igenom. Ni får helt enkelt acceptera några stavfel.


Kommentarer
Postat av: Jessica Lindell

Va fint skrivit och bra.. håller med dej :) kram

2009-02-17 @ 14:38:31
URL: http://jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Nyfiken

Tack tack för ditt inlägg, det var jag som skrev den där kommentaren.



Jag tror att man är redo när man vill vara redo. Det var väldigt bra skrivet och tror absolut du gjorde det rätta valet. Hade gjort likadant. Är själv 19 (20 strax). Vet till och med vem du är :) hehe.



Tänkte bara höra om du kan skriva lite mer om pappan? Ska ni flytta ihop? hur ofta träffas Zacke och Ahmed? berätta lite :) kram på er!

2009-02-18 @ 15:34:55
Postat av: Mamma10

Va fegt att inte skriva vem man är när man kommenterar !!!! Skärpning !!!

2009-02-18 @ 16:12:33
URL: http://www.metrobloggen.se/Ville

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0