Våran julafton!

Hoppas ni där ute har haft en lika mysig dag som vi har haft!

Började med att Zacke tog en rejäl sovmorgon efter en bökig natt. När vi väl kom upp ur sängen hade "tomten" varit här med två paket åt lilleman. Egentligen var väll ett av mormor&morfar och ett av mamman men vi kör på tomten! Hoho! :) Pakten innehöll en "riktig" damsugare och en städvagn (som helt ärligt såg ut som en i verkligheten om inte lite mindre bara) och gissa en Zacke som vart gladare än gladast? Han är ju besatt i städsaker, speciellt i damsugare! Vilket hem han än är i så hittar han alltid till damsugaren i huset! Haha! Nog om det.. Hela dagen har han iallefall gått omkring med sin damsugare. Min gullunge!

Vid 13.00 vart det glögg, snacks, julmusik och dans runt granen ute i kylan! Efter nån timme eller två drog sig folket in för att kolla på Kalle anka.. När äntligen Kalle tog slut satte sig alla vid bordet och åt en massa god julmat! Jag ljuger inte när jag säger att jag klarar nog en vecka utan mat nu, hehe.

Som vanligt efter maten (iallefall här hemma) kom tomten och knacka på dörren! Zacke vart inte ett dugg rädd för tomten utan hejade glatt och ställde sig framför honom hela tiden! När han inte fick kontakt försökte han peka upp sitt finger i ansiktet på honom och sa - ajajajaj! haha! Min tokis!

Mer julklappar vart det iallefall och just nu har Zacke ett berg här hemma fullt med leksaker (& två jätte fina tröjor). Ikväll hann han inte leka med allt riktigt, hans kusiner var också här och firade jul så det var mer fokus på dom! Men imorgon kommer det nog pysslas, lekas och annat skoj här hemma! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0