BB fram och tillbaka, men ingen bebis än.

Dålig uppdatering jag vet! Men jag har mina förklaringar.
Så jag ger er mina dagar lite i efterskott:

8/9 måndag: Sov hos Ahmed den natten, åkte därifrån vid 14.00 tiden på dagen för att möta upp Nike för en fika. Vart en lång dag på stan med både shopping och god mat. Skor, väska och en sjal shoppades. Vid 19.00 drog vi oss mot bussen hem. När jag kom hem kände jag mig jätte konstig (det började även lite smått på stan), mina ben kändes som spagetti, fingarna skakade och huvudet dunkade. Satt på samma ställe hela kvällen och bara hoppades på att det skulle försvinna. Vid 21.00 fick jag sammandragningar som ganska snabbt vart regelbundna och det höll på så ända tills kl 2 snåret på natten. Då ringde vi in till förlossningen som bad oss komma in. Det var bara ta med sig väskan och ringa Ahmed. När vi väl kom in vart jag undersökt, var öppen en cm. Barnmorskan sa att det ända jag kunde göra var att vila och vänta på kraftigare värkar, så jag och Ahmed stannade där under natten. På morgonen kom en sköterska in och kopplade på en apparat på min mage som mätte mina värkar och hjärtljud på bebisen. Värkarna hade då avtagit och jag var öppen 1 och en halv cm. Barnmorskan tyckte att det ända jag kunde göra var att åka hem och avvakta. Så vi åt frukost och åkte hem.

9/9 tisdag: Var som sagt den dagen vi åkte hem från förlossingen. Hela den dagen gick åt till att vila vila vila, var helt slut i hela kroppen. Slemproppen gick även på morgonen.

10/9 onsdag: Vilade hela den dagen med, hade fortfarande sammandragningar men inte lika ofta.

11/9 torsdag: Vaknade jag upp och hade regelbundna sammandragningar igen! Hade även jätte svårt att kissa. Vi avvaktade lite, sen ringde vi in till förlossningen som bad oss komma in igen. Och eftersom Ahmed låg på akuten med lunginflammation bad jag min syster Malin att följa med tills Ahmed kände sig bättre och kunde komma ifrån. (Tack min superduper bra storasyster för allt stöd!!). När vi kom upp på förlossningen vart jag återigen undersökt och då var jag öppen 2 cm och "tappen" hade börjat utplånas. Men eftersom jag fortfarande inte hade riktigt kraftiga värkar och inte var öppen så mycket var det bästa alternativet även då att åka hem. Varför jag hade svårt att kissa förresten berodde på urinvägsinfektion. Så typiskt! Jag & Malin gick och hämtade ut medecinen och tog en fika utanför apoteket, det var mysigt. Fick även tabletter som skulle stanna av sammandragningarna lite. Väl hemma åt jag lite, tröck i mig tabletten mot sammandragningarna och la mig på soffan, då jag återigen känner mig jätte konstig och skakis i hela kroppen. Var ensam hemma då så ringde till Malin och åkte hem till henne. Där låg jag på soffan, åt vindruvor och prata med bigsis bara :) Åkte hem senare på kvällen när alla kommit hem här hemma. Gick och la mig & sov, och jag sov faktiskt förvånadsvärt bra den natten..

12/9 fredag: Vaknade upp och kände mig bättre, inga besvärade sammandragningar. Petra som var hemkommen från grekland hälsade på mig och jag & lillen fick jätte fina presenter som hon köpt där nere. Ett armband till mig och en tröja till lillplutt.

Idag: Börjar känna av sammandragningarna igen och har som en kraftig mensvärk hela tiden. Urinvägsinfektionen känns inte av längre, jätte skönt! Har druckit litervis med vatten som bigsis Malin tipsade mig om och det verkar hjälpa! Sen har väll medecinen hjälpt också såklart! Dagen har även fört med sig en promenad med sötisVille och det var superskönt! Känner mig jätte frisk i hela kroppen.

För övrigt tycker jag väll att lillplutten kan sätta igång att komma nu, barnmorskan sa att det kunde röra sig om några dygn. Vill bara att allting ska vara överstökat och att lillplutten ligger här i min famn :) börjar känna mig ganska nervös.

Nu vet ni min förklarning till dåligt bloggande. Ska försöka skriva så mycket jag orkar.

Och tack en gång till, till min storasyster Malin!

Kommentarer
Postat av: Misen

Det ska verkligen bli spännande att höra när den lilla kommer! Håller alla tummarna!

2008-09-13 @ 20:50:45
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Sara

ja, det drar ju ut lite på tiden det där. Men det går bra ska du se! Det blir ju en mycket lättare förlossning om man haft långt "förspel" (hehe! :-P )har jag hört.



Och förresten så blir man skakis av den där tabletten som stoppar sammandragningarna, jag fick en sån jag med. :-)



Kram kram!

2008-09-14 @ 16:32:35
URL: http://www.metrobloggen.se/sarasliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0